بدون دسته

تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی

تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی

قبل از بررسی تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی بایستی با چراغ‌های سنسوردار آشنا شوید و علت استفاده از آن را بدانید. وقتی وارد اتاقی می‌شوید یا وارد ایوان جلو می‌شوید، برخی از چراغ‌ها به طور خودکار روشن می‌شوند؛ وقتی این اتفاق می‌افتد، چراغ‌های سنسودار در بازی هستند. چراغ‌های سنسوردار کمی پیشرفته‌تر از چراغ‌های معمولی هستند چرا که یک چراغ سنسور حرکتی به آن وصل شده است. حرکت انسان حسگر آن را را فعال می‌کند، نور چراغ روشن می‌شود در واقع نور این چراغ به کوچک‌ترین حرکت واکنش نشان می‌دهند. برای داشتن نور این چراغ ابتدا به یک سنسور حرکت، با نام آشکار ساز حرکت نیاز دارید.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده و خرید کلید و پریز ویرا با کیفیت عالی

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

انواع مختلفی از آشکار سازهای حرکتی وجود دارد برای مثال مادون قرمز غیرفعال (PIR)، مادون قرمز فعال، فوتوالکتریک، مایکروویو، فناوری دوگانه از جمله این آشکار سازها هستند. گفتنی است که افراد به دلایل مختلف از چراغ‌های سنسوردار استفاده می‌کنند برای مثال نور آن می‌تواند به شما این حس را بدهد که واقعاً در آینده زندگی می‌کنید. شما فردی راحت طلبید و راحتی را دوست دارید؛ تصور کنید دیگر هرگز نیازی به استفاده از کلید برق نیست اگر جذاب به نظر می‌رسد، چراغ‌های سنسوردار بهترین گزینه هستند. یا این که می‌خواهید در انرژی صرفه جویی کنید؛ دیگر نباید چراغ‌ها را روشن بگذارید و در صورتی که کسی در اطراف نباشد، خانه شما تاریک خواهد ماند. و دلیل آخر دلسردی سارقان است؛ نور این چراغ‌ها در فضای باز (به خصوص اگر نورافکن یا نورافکن باشند) می‌توانند سارقان را منصرف کنند یعنی روشنایی بدون حضور فرد در آنجا قطعا آن‌ها را دلسرد می‌کند.

تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی

انواع چراغ‌ و لامپ

از گذشته‌های نه چندان دور تا به حالا بشر به فکر پیشرفت بوده و برای رفع تاریکی روش‌های مختلفی را استفاده کرده، یعنی از آتش گرفته تا چراغ‌های هوشمندی که در حال حاضر وجود دارند. امروزه یکی از بهترین روش‌های استفاده از نور، چراغ‌های مختلف هستند که معمولا در شکل‌ها، ابعاد و اندازه‌ها، توان و قدرت‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ که هر کدام مشخصات فنی منحصر به فردی دارند و در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال از آنجایی که داشتن یک آشپزخانه با نور مناسب هنگام تهیه غذا ضروری است، محبوب‌ترین گزینه ممکن است لامپ‌ رشته‌ای نور روز (۵۰۰۰K) باشد. این لامپ‌ها با نور روشن و سفید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس آسمان را در ظهر یک روز بدون ابر القا کنند.

برای گزینه‌های کارآمدتر در مصرف انرژی، چراغ‌های CFL و LED می‌توانند تقریباً به همان اندازه دید خوبی داشته باشند، اگرچه جیوه موجود در CFLها می‌تواند برای برخی افراد مشکل‌ساز باشد، زیرا اگر به درستی دفع نشوند می‌توانند سمی باشند. یا انواع خاصی از لامپ‌ها در شرایط آب و هوایی خاص بهتر از سایرین عمل می‌کنند. بهترین و مناسب‌ترین نوع برای روشنایی فضای باز در هوای سرد لامپ ال‌ای دی است. آن‌ها انرژی کارآمد، بادوام هستند و به حرارت کمتری نیاز دارند. در حالت کلی بایستی اشاره کنیم که لامپ‌ها به سه دسته لامپ رشته‌ای، لامپ گازی و لامپ سنسوردار تقسیم می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم و مزیت‌ها و معایب هر کدام را بیان می‌کنیم.

لامپ گازی

لامپ‌های گازی را با نام‌های مختلفی همچون HID و یا لامپ‌های تخلیه الکتریکی می‌شناسند که عملکرد آن‌ها با استفاده از تولید گاز خواهد بود. مدل‌های مختلفی از این لامپ‌ها وجود دارد که هر کدام با استفاده از یک گاز خاص عمل می‌کنند. توجه کنید که منشا اصلی تولید نور این لامپ‌ها به جنبش مولکول‌های گاز در ساختار این لامپ‌ها بر می‌گردد. گفتنی است که این لامپ‌ها با لامپ‌های فلورسنت از نظر برخی ویژگی‌ها بسیار شبیه به هم هستند؛ اما این مدل لامپ در فضاهای صنعتی برای ایجاد روشنایی حرف اول را می‌زنند، به همین دلیل است که از جمله پرنورترین و پرفروش‌ترین لامپ‌ها محسوب می‌شوند. گفتنی است که لامپ‌های گازی با توجه به کاربرد و نوع گازی که دارند در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به لامپ بخار جیوه، بخار سدیم، متال هالید، زنون و… اشاره کرد. این لامپ‌ها با توجه به مشخصاتی که دارند دارای مزایا و معایبی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

❌ اصلی‌ترین عیبی که در این مدل لامپ‌ها دیده می‌شود پرمصرف بودن و گاز داخل آن‌ها است. اساسا مصرف بالایی دارند و زمانی که لامپ شکسته شود گاز از درون لامپ بیرون میاید.
✅ و اما تنهاترین مزیت این مدل لامپ‌ها این است که نور آن‌ها زیاد و قابل قبول است که منجر به روشن شدن محیط می‌شود.

لامپ رشته ای

لامپ رشته‌ای

این لامپ‌ها از جمله قدیمی‌ترین لامپ‌های تولید شده هستند که رشته سیم داخل آن در یک حباب قرار داده شده است. لامپ رشته‌ای یا منبع نور به هر وسیله‌ای گفته می‌شود که از الکتریسیته برای گرم کردن یک رشته یا سیم استفاده می‌کند تا زمانی که آنقدر داغ شود که سفید بدرخشد. اگر این کار در هوای آزاد و در مجاورت اکسیژن انجام شود رشته فلزی قبل از این که آنقدر داغ شود، می‌سوزد.

فیلامنت گرم شده درون یک پوسته یا کره شیشه‌ای است که تخلیه می‌شود و یا به صورت خلاء رها می‌شود یا با گاز بی‌اثر پر می‌شود. گفتنی است که سیم نمی‌تواند در خلاء بسوزد و اگر تنها گاز داخل لامپ بی‌اثر باشد و با آن واکنش ندهد باز هم نمی‌تواند بسوزد. اولین لامپ‌های رشته‌ای توسط ادیسون اختراع شد که در حال حاضر این لامپ‌ها از مصرف انرژی بالایی هم برخوردار هستند. گفتنی است که در ساختار داخلی این لامپ‌ها به جای گاز از رشته‌های الکتریکی استفاده شده است که همانند لامپ‌های گازی از مزایا و معایبی برخوردار است. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

❌ از جمله معایب این لامپ می‌توان به پرمصرف بودن آن اشاره کرد.
✅ گفتنی است که این لامپ‌ها در فرم‌های مختلفی تولید می‌شوند.
✅ در ابعاد مختلفی هستند که مصرف کننده می‌تواند آن‌ها را مطابق نیاز تهیه کند.
✅ توان‌های مختلفی از لامپ‌های رشته‌ای وجود دارد که در حال حاضر هم به صورت انبوه تولید می‌شوند.

لامپ سنسوردار

لامپ سنسوردار

قبل از بررسی تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی و انواع لامپ‌ها در رابطه با لامپ‌های سنسوردار توضیح دادیم و حال در رابطه با ویژگی آن‌ها صحبت می‌کنیم:
چراغ‌های امنیتی سنسوردار بدون سنسور معمولاً به طور مداوم روشن می‌مانند. به این ترتیب، ملک شما در طول شب روشن می‌شود و دزدان احتمالی را دور نگه می‌دارد. بسته به تنوعی که انتخاب می‌کنید، ممکن است بتوانید چراغ‌ها را روی تایمر تنظیم کنید تا فقط در شب روشن باشند. با این ساختار حتی اگر به صورت دستی آن‌ها را فعال نکنید، چراغ‌های شما همچنان روشن می‌شوند. این برای محافظت از خانه شما در زمانی که خارج از شهر می‌باشید عالی است، زیرا به نظر می‌رسد که شخصی هنوز در خانه است.

اما چراغ‌های امنیتی سنسوردار به این صورت هستند که تنها زمانی روشن می‌شوند که چیزی حرکت کند و دستگاه را فعال کند. ایده پشت این کار این است که نور شدید ناگهانی سارقان را قبل از این که فرصتی برای نفوذ به خانه یا محل کار شما داشته باشند، می‌ترساند. اگر حرکتی تشخیص داده نشود، این چراغ‌ها خاموش می‌مانند و ملک شما را تاریک می‌کنند و به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک می‌کنند. از جمله مزیت‌های این لامپ‌ها عبارت‌اند از:

✅ کمترین مصرف برق را دارند.
✅ دارای شکل‌ها و ابعاد مختلفی هستند.
✅ عمر بسیار طولانی و نوری متمرکز دارند.
✅ نشکن هستند یعنی این که قابلیت انعطاف‌پذیری دارند.
✅ مجهز به حسگرهای چشم الکتریکی
✅ مجهز به سنسورهای قابل تنظیم
✅ دارای حسگر سنسور صدا و تایمر زمان هستند.

تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی

و اما تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی چیست و لامپ‌ها در کجا کاربرد دارند؟ بهتر است بگوییم که این روزها برای کاهش مصرف برق و یا طولانی شدن عمر لامپ‌ها از سنسورهایی استفاده می‌کنند که با کوچک‌تری حرکتی در زاویه دید فعال می‌شوند. قطعا دو عامل گفته شده از جمله مهم‌ترین موارد کاربرد این لامپ‌ها هستند که قیمت بسیار مناسبی هم برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند. گفتنی است که مهم‌ترین تفاوت چراغ‌های سنسوردار و معمولی وجود همین سنسورهای حرکتی است و معمولا در راه پله‌ها، پارکینگ‌ها و حیاط منازل مسکونی و اداری استفاده می‌شوند.

 

✍️ سخن پایانی

اکنون که حقایق مربوط به تفاوت چراغ سنسوردار و معمولی را می‌دانید، ممکن است دوست داشته باشید که حتما آن‌ها را بخرید. پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی ویرا لایتینگ مراجعه کنید و انواع این چراغ‌ها را با کیفیتی عالی و قیمتی منحصر به فرد تهیه کنید. در واقع در وهله اول برای خرید تصمیم بگیرید که آیا به نور حسگر حرکتی نیاز دارید یا خیر؟ به شرایط خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید آیا می‌توانید از نور این چراغ‌ها برای ایمنی یا راحتی استفاده کنید. سپس یک چراغ انتخاب کنید؛ برای انتخاب بهترین نور ممکن بهتر است پارامترهایی همچون مکان، نوع لامپ، الگوی نور و منبع انرژی دقت کنید. و پس از آن برای نصب چراغ خود بهتر است دستورالعمل‌های سازنده را برای نصب ایمن چراغ جدید خود دنبال کنید. و در آخر نور را به خانه هوشمند خود وصل کنید؛ این ویژگی برای اکثر چراغ‌ها که متأسفانه فاقد اتوماسیون خانگی هستند، صدق نمی‌کند. اگر نور شما دارای یک حسگر حرکت جداگانه باشد، به احتمال زیاد به خانه هوشمند گسترده‌تر متصل می‌شود.

نوشته شده در تاریخ 1401/02/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *