بدون دسته

نکات نصب کلید و پریز برق در حمام و سرویس بهداشتی

نصب کلید پریز حمام

فروشگاه اینترنتی ویرالایتینگ نمایندگی فروش کلید و پریز ویرا در لاله زار می‌باشد. در این مطلب از مجله ویرالایتینگ به موضوع نصب کلید و پریز حمام و سرویس بهداشتی و همچنین مراکز درمانی می‌پردازیم. آب به طور موثر برق را حمل می‌کند؛ اما اگر این دو با هم مخلوط شوند، نتیجه می‌تواند کشنده باشد. بنابراین، در مورد ایمنی برق، حمام و سرویس بهداشتی احتمالا خطرناک‌ترین اتاق خانه است. ضمن اینکه عواقب شوک الکتریکی در حمام یا اتاق دوش بسیار شدیدتر است. بنابراین برای نصب کلید و پریز قبل از هر چیز باید از نکات آن آگاهی داشت.

نصب کلید و پریز در حمام

نکات نصب کلید و پریز حمام و سرویس بهداشتی

آب به طور موثر برق را حمل می‌کند؛ اما اگر این دو با هم مخلوط شوند، نتیجه می‌تواند کشنده باشد. بنابراین، در مورد ایمنی برق، حمام و سرویس بهداشتی احتمالا خطرناک‌ترین اتاق خانه است. عواقب شوک الکتریکی در حمام یا اتاق دوش بسیار شدیدتر است؛ زیرا پوست مرطوب مقاومت بدن را کاهش می‌دهد. بنابراین برای نصب کلید و پریز قبل از هر چیز باید از نکات آن آگاهی داشت.

برای تاسیسات الکتریکی در حمام و سرویس بهداشتی الزامات ویژه‌ای وجود دارد؛ زیرا بیشتر کارهای برق باید با بخش P از مقررات ساختمان مطابقت داشته باشند.

اکیدا توصیه می‌کنیم برای انجام هرگونه کار نصب برق که نیاز دارید، از یک برقکار باتجربه و ماهر کمک بگیرید.

نکات نصب کلید و پریز در حمام

نکات زیر در نصب کلید و پریز در حمام به شما کمک می‌کند.

پریز برق

پریزها در حمام یا اتاق دوش مجاز نیستند (به غیر از واحدهای تأمین کننده ریش تراش)؛ مگر اینکه حداقل در سه متری حمام یا دوش نصب شوند.

نقاط تراش برقی باید از حمام یا دوش (به متر) ایمن باشد تا از پاشیده شدن جلوگیری شود.

چراغ

چراغ‌های سقفی بسته به چراغ‌هایی که آویزان هستند، ترجیح داده می‌شوند.

تمام اتصالات سبک که محصور نیستند، باید از دسترس کسی که از حمام یا دوش استفاده می‌کند دور باشد.

سوئیچ‌های روشنایی روزمره به دلیل رطوبت و خیس بودن دست خطرناک هستند. سوئیچ سیم بکسل سقفی نصب شده ایمن‌ترین گزینه است.

بخاری و ریل حوله ای

گرمایش مرکزی امن‌ترین راه برای گرم نگه داشتن حمام است؛ اما اگر بخاری برقی دارید، باید آن را در یک فاصله مطمئن از حمام یا دوش ثابت کنید.

آبگرمکن‌های برقی و گازی در سرویس بهداشتی باید ثابت و با سیم دائمی باشند؛ مگر اینکه از سوکت نصب شده در سه متری حمام یا دوش تغذیه شوند.

سیم بکسل یا سوئیچ خارج از حمام بهترین راه برای کنترل بخاری‌های برقی است.

دوش

دوش برقی باید مستقیما از جعبه فیوز خود بر مدار خود تأمین شود.

لوازم برقی قابل حمل

هرگز وسایل قابل حمل با برق از قبیل سشوار، بخاری یا رادیو را به داخل حمام وارد نکنید. ممکن است به شدت زخمی یا کشته شوید.

مراحل نصب کلید و پریز در حمام

مراحل نصب کلید و پریز در حمام عبارت اند از:

مرحله اول : سیم کشی خشن حمام

مرحله خشن سیم کشی حمام شامل نصب جعبه‌های برقی برای همه ظروف، چراغ‌ها، پنکه‌ها و سایر دستگاه‌ها، راه اندازی سیم بین آن‌ها و بیرون ماندن سیم‌ها از جعبه‌ها و آماده اتصال به دستگاه‌ها است. جعبه‌ها به گل میخ‌های دیواری متصل می‌شوند و سیم‌ها معمولا از سوراخ‌های گل میخ‌ها عبور می‌کنند و در جای خود قرار می‌گیرند؛ بنابراین این کار قبل از نصب دیوار پوش‌ها به پایان می‌رسد. شما همه دستگاه‌ها را نصب کرده و پس از اتمام دیوارها سیم کشی را به صفحه متصل می‌کنید.

نصب کلید و پریز سرویس بهداشتی

اندازه سیم استاندارد برای مدار 20 آمپر 12 AWG و برای مدار 15 آمپر 14 AWG است. حروف “AWG” مخفف “American Wire Gauge” است و در این سیستم، تعداد سنج کوچکتر نشان دهنده سیم ضخیم‌تر است. اگرچه سیم 12 گیگابایتی کمی گران‌تر است و کشیدن آن دشوارتر است، Ask Builder توصیه می‌کند از آن برای همه مدارها استفاده کنید، حتی برای مدارهایی که 14 AWG برای آن‌ها قابل قبول است، زیرا نمی‌تواند صدمه ببیند و شما قادر خواهید بود یک فن یا دستگاه دیگر را بدون اینکه دوباره سیم کشی کنید به مدار روشنایی اضافه کنید.

شما شروع کار را با مشخص کردن موقعیت‌های هر جعبه برقی روی گل میخ‌ها مطابق برنامه خود و مشخص کردن هر یک از آن‌ها با یک علامت روی گل میخ؛ بنابراین می‌دانید که این برای یک مخزن، سوئیچ یا چراغ ثابت است. با استفاده از دریل زاویه دار راست، گل میخ‌های 3/4 اینچی را بین گلدان‌ها سوراخ کنید، مطمئن شوید که حداقل هر سوراخ از هر سطح گل میخ 1 1/4 اینچ باشد.

وقتی جعبه‌ها را به گل میخ میخکوب می‌کنید، لبه‌های جلوی آن‌ها باید با مسافتی برابر با ضخامت پوشش دیوار از سطح گل میخ کشیده شوند که اگر قصد کاشی کاری دیوارها را دارید، می‌تواند 1 اینچ یا بیشتر باشد. سیم را محکم بین جعبه‌ها بکشید و آن را از طریق گیره قفل در پشت هر جعبه برق وارد کنید، حداقل 6 اینچ شل برای ایجاد اتصالات باقی بماند. کابل را با یک منگنه سیم به گل میخ کنار هر جعبه منگنه کنید تا محکم شود.

مرحله دوم : سیم کشی حمام : پیرایش کردن

روش نصب دستگاه‌ها پس از پوشانیدن دیوار به پیرایش معروف است و شامل اتصال سیم به هر دستگاه، پیچاندن دستگاه به جعبه برقی و نصب صفحه پوشش است. این یک کار کاملا ساده برای صاحب خانه است به شرطی که طرح استاندارد الکتریکی را به خاطر بسپارید: سیم‌های سیاه به پیچ‌های برنجی (یا سیم‌های گرم)، پیچ‌های سفید به نقره ای (یا سیم های سیم خنثی) و سیم زمین لخت به پیچ‌های زمینی سبز. تنها زمانی که باید سیم‌های مدار ورودی را از سیم‌های بار خروجی تشخیص دهید، هنگام اتصال GFCI است و اگر شکن های GFCI را نصب کنید، این وضعیت ایجاد نمی‌شود.

اگر تصمیم دارید این قسمت از کار را خودتان انجام دهید، چند نکته ممکن است کار را آسان کند:

  • پس از جدا كردن غلاف از كابل برق و جدا كردن سیم‌ها، با استفاده از یكسیم كننده سیم حدود 1 اینچ عایق را از هر سیم بردارید. این ابزار ایمن‌تر و سریع‌تر از استفاده از چاقو است و می‌توانید از آن برای برش کابل نیز استفاده کنید.
  • همیشه سیم را در جهت عقربه‌های ساعت دور پیچ ترمینال بپیچید. به این ترتیب وقتی پیچ را محکم می‌کنید، روی ترمینال قفل می‌شود.
  • به اندازه کافی شل در سیم‌ها بمانید تا اتصال خوبی برقرار شود؛ اما در این کار زیاده روی نکنید، در غیر این صورت ممکن است فضای جعبه برق کم باشد.
  • اگر یک خروجی GFCI نصب کنید و آن را به یک مدار دیگر در پایین مدار وصل کنید، باید بین کابل مدار ورودی (خط) و کابل خروجی به دستگاه دیگر (بارگذاری) تفاوت قائل شوید. این کابل‌ها را با استفاده از رنگ یا نوار در مرحله خشن بودن شناسایی کنید تا بتوانید هنگام پوشاندن دیوار آن‌ها را از هم جدا کنید.

مرحله سوم : ایجاد اتصال نهایی

وقتی تمام سیم کشی‌ها تمام شد، آخرین کار اتصال هر مدار به صفحه است. کار در پانل خطرناک است؛ زیرا حتی در زمان قطع شدن قطع کننده اصلی، قسمت‌هایی از آن همیشه دارای انرژی می‌باشد، بنابراین این یک کار است که باید توسط یک برق کار انجام شود.

هنگام استفاده از قطع کننده مدار معمولی، اتصال نهایی شامل تغذیه سیم‌های مدار به صفحه و اتصال سیم زمین به باس زمین، سیم سفید به باس خنثی و سیم سیاه به یک قطع کننده مدار است که بر روی سیم گیر می‌شود. شبکه تابلویی همانطور که D&F Liquidators توصیف می‌کند، نصب یک قطع کننده GFCI کمی متفاوت است. هر دو سیم مدار سفید و سیاه به بریکر متصل می‌شوند که دارای سیم سفید جداگانه‌ای است که به باس خنثی متصل می‌شود.

پس از نصب بریکرها، بهتر است بلافاصله هر مدار را برچسب گذاری کنید. برق احتمالا این کار را برای شما انجام می‌دهد؛ اما در غیر این صورت، برچسب‌هایی بزنید که روی آن‌ها نوشته شده است: “چراغ‌های حمام” و “دهانه‌های حمام”.

نکات نصب کلید و پریز در سرویس بهداشتی

برای نصب کلید و پریز در سرویس بهداشتی، محل قرارگیری همه جعبه‌ها را روی گل میخ‌ها مشخص کنید و تمام سوراخ‌های کابل را سوراخ کنید. شما می‌توانید سیم کشی جدید خود را عمود بر گل میخ‌های دیواری و تیرهای سقف از طریق سوراخ‌های سوراخ شده در اعضای قاب، با استفاده از یک بیت 1 اینچی پیاده کنید. هنگام حفر این سوراخ‌ها اطمینان حاصل کنید که لبه سوراخ حداقل 1 1/4 اینچ از نزدیک‌ترین لبه گل میخ یا رفور قرار دارد؛ زیرا بخش NEC 310-4 به این جبران نیاز دارد.

کلید و پریز ویرا

همچنین می‌توانید کابل Romex را در امتداد کناره‌های گل میخ‌ها و رفتارها اجرا کنید؛ به شرطی که حداقل 1 1/4 اینچ از لبه نزدیک تیرچه یا گل میخ عقب باشد. هنگامی که آن را در امتداد کناره‌های یک عضو قاب قرار می‌دهید، باید توسط منگنه‌های کابل در یک فوت از هر جعبه برقی و در فواصل بیش از چهار و نیم فوت پشتیبانی شود.

جعبه‌های مخزن، سوئیچ و روشنایی را نصب کنید.

هم NEC و هم كدهاي محلي نياز دارند كه سرویس بهداشتی حداقل يك مدار انشعاب خطاي زمين 20 آمپر (GFCI) براي مخازن تهيه كند. فن روشنایی و اگزوز حمام می‌تواند به این مدار متصل شود؛ اما تهیه یک مدار جداگانه 20 آمپر برای تأمین انرژی مدارهای روشنایی و فن اگزوز، روش خوبی است؛ به خصوص اگر فن خروجی حاوی چراغ و بخاری باشد.

شما می‌توانید به یکی از دو روش محافظت از GFCI را فراهم کنید: می‌توانید از مخزن GFCI استفاده کنید یا می‌توانید یک قطع کننده مدار GFCI را در صفحه خدمات نصب کنید. مدار روشنایی و فن اگزوز لازم نیست که از GFCI محافظت شود؛ اما چون در سرویس بهداشتی است، برای ایمنی توصیه می‌شود.

سیم را نصب کنید.

تمام کابل را اجرا کرده و انتهای کابل‌ها را وارد کنید تا از قسمت جلوی جعبه‌ها 6 تا 8 اینچ امتداد داشته باشند. ژاکت خارجی انتهای کابل را با یک چاک دهنده کابل یا چاقوی ابزار جدا کرده و 3/4 اینچ عایق را از سیم‌ها ببندید. اکنون باید انجام شود تا بررسی دقیق انجام شود. پس از نصب پایان دیوار و سقف می‌توانید کلیدها، ظروف و چراغ‌ها را نصب کنید. مدارهای انشعاب را به قطع کننده‌های GFCI متصل کنید و قبل از نصب صفحات پوشش، خواستار بازرسی پایان شوید. هنگامی که پروژه شما “برچسب سبز” شد، می‌توانید همه جلدها را نصب کنید.

نکات نصب کلید و پریز برق در مراکز درمانی

اشاره نکات نصب کلید و پریز برقی در این مراکز ضروری است؛ زیرا بیمارستان‌ها به سیستم های الکتریکی با نیازهایی متفاوت از نیازهای خانگی نیاز دارند. به همین دلیل است که ما فکر می‌کنیم ارائه توصیه‌هایی برای طراحی سیستم الکتریکی در مراکز درمانی مناسب است.

به خاطر داشته باشید که تأمین انرژی ناکافی می‌تواند عواقبی مانند از دست دادن جان انسان را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از تجهیزات بسیار حیاتی از طریق برق تأمین می‌شوند. بنابراین، چگونه می‌توان از سیستم‌های الكتریكی مناسب بیمارستان‌ها طراحی كرد؟

هر مرکز درمانی نیازهای خاص خود را دارد. اولین چیزی که باید تشخیص داده شود این است که هر بیمارستان واقعیت متفاوتی دارد. درست است که همه آن‌ها دفاتر یکسانی دارند؛ از جمله شباهت‌های دیگر خدمات بهداشتی را ارائه می‌دهند. اما منظور ما این است که هر مرکز درمانی توزیع متفاوتی از مناطق خود دارد، ابعاد مختلف، برخی تجهیزات بیشتری در سالن عمل نسبت به مراکز دیگر دارند.

بنابراین، تلاش برای ایجاد یک سیستم الکتریکی استاندارد از قبل اشتباه است. ما باید با ارزیابی امکانات بیمارستان شروع کنیم. اولین توصیه برای طراحی یک سیستم الکتریکی در مراکز درمانی ارزیابی نیازهای هر منطقه از مرکز درمانی، شناسایی خطرات الکتریکی همان است.

به این ترتیب شما می‌توانید اطلاعات مربوط به این موارد را به دست آورید:

  • منابع انرژی
  • شبکه محلی
  • الزامات واقعی شارژ
  • از جمله جنبه های اساسی دیگر

در فرآیند ارزیابی، باید در نظر گرفته شود که سیستم‌های الکتریکی ضروری باید از دیگران مستقل باشند و این‌ها باید دارای مجاری، کابینت یا جعبه‌های یکسان باشند.

نکته دیگر برای طراحی سیستم برق بیمارستان، در نظر گرفتن سیستم برق اضطراری است.

همانطور که قبلا گفتیم، هر دو سیستم اضطراری و سیستم تجهیزات باید از سایر تأسیسات مستقل باشند و همچنین باید شامل این موارد باشد:

شاخه بحرانی :

این مناطق نواحی نوزادی، ایستگاه‌های پرستاری، توزیع داروخانه، اتاق اورژانس، آزمایشگاه و واحد مراقبت های ویژه (ICU) است.

شاخه حیاتی :

شامل سیگنال‌ها، روشنایی تخلیه، اتاق‌های ژنراتور، سیستم هشدار، سیستم‌های ارتباطی و آسانسور باشد.

نکات نصب پریز برق در آرایشگاه

یکی از نکات نصب کلید و پریز که خاصیت سالن زیبایی را تعیین می‌کند، ظرفیت شکن است. در مقایسه با قالب‌های دیگر مانند بارها و کافه‌ها، سالن‌های زیبایی به مقدار زیادی برش شکن نیاز دارند. عامل اصلی استفاده از ظرفیت شکن استفاده از سشوار در سالن‌های زیبایی است. بریکرها در خانه با استفاده از خشک کن معمول است، اما به خصوص در یک سالن زیبایی، ممکن است از چندین خشک کن به طور همزمان استفاده شود؛ بنابراین تهیه یک شکن مناسب ضروری است.

دو نوع برق وجود دارد، لامپ الکتریکی (تک فاز 100 ولت) و برق (سه فاز 200 ولت) و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را با توجه به تجهیزات استفاده شده و هدف انتخاب کنید. لامپ الکتریکی (تک فاز 100 ولت)
نوعی برق که در خانوارهای معمولی استفاده می شود. برق سه فاز در سالن های زیبایی برای وسایل برقی عمومی مانند خشک کن و روشنایی استفاده می شود.

خشک کن از برق لامپ الکتریکی (تک فاز 100 ولت) استفاده می کند. به عبارت دیگر، در یک سالن زیبایی، اگر ظرفیت لامپ شکن کم باشد، باعث سه بعدی شکن می شود.

امیدوارم این مطلب از مجله ویرالایتینگ برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. تا در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ داده شود.

1 دیدگاه در “نکات نصب کلید و پریز برق در حمام و سرویس بهداشتی

  1. حصین گفت:

    سلام خسته نباشید
    راجب کلید و پریز در داخل سرویس بهداشتی سوال داشتم،میخوام ببینم کلید و پریز در داخل سرویس بهداشتی مجاز است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *