بدون دسته

نکات نصب پریز توکار کابینت آشپزخانه

نصب پریز توکار کابینت آشپزخانه

در این مطلب از ویرالایتینگ به موضوع آموزش نصب پریز توکار کابینت آشپزخانه می‌پردازیم. ابتدا زمان مناسب برای نصب پریز توکار کابینت آشپزخانه سپس در مورد فضای مورد نیاز برای نصب آن را بیان می‌کنیم. در ادامه‌ی مطلب با ما هم همراه باشید.

با نصب یک پریز توکار داخل کابینت، می توانید همزمان از چندین وسیله ی برقی استفاده کنید. یعنی بدون دستکاری نمای آشپزخانه و سیم کشی های چند متری، تنها با نصب یک پریز توکار با سه سوکت می توانید برق مورد نیاز لوازم برقی آشپزخانه ی خود را تامین کنید.این مدل از پریزها از جدید ترین تجهیزات توکار به شمار می روند که علاوه بر آشپزخانه در محیط هایی که لوازم برقی فراوانی در آن ها وجود دارد مانند آزمایشگاه یا دفاتر اداری به کار می روند.

نصب پریز توکار کابینت آشپزخانه

پریز برق توکار کابینت مناسب بخش هایی از آشپزخانه یا دفاتر اداری است که امکان نصب پریز روکار در آن ها وجود ندارد. به عنوان مثال در آشپزخانه جزیره ای کانتر وسط فضا قرار می گیرد به همین دلیل اغلب اطراف آن دیواری جهت نصب پریز روکار نخواهیم داشت. پس از فضای روی کانتر نمی توان جهت قرار دادن لوازم برقی استفاده کرد. برای حل این مساله با تعبیه یک پریز برق توکار کابینت روشن کردن چند کالای برقی به صورت همزمان بر روی کانتر امکان پذیر خواهد شد.

انتخاب زمان مناسب برای نصب پریز توکار آشپزخانه

پس پیش از نصب صفحه ی پیشخوان ابعاد پریز توکار را اندازه گیری کرده و آن را برش دهید بهترین زمان برای انتخاب یک پریز توکار هنگام ساخت کابینت آشپزخانه است. زیرا مکان قرار گیری پریز توکار بر روی صفحه پیشخوان کابینت است.

فضای مورد نیاز جهت نصب پریز توکار داخل کابینت

هر کدام از مدل های پریز توکار معمولا نیاز به فضای مشخصی داخل کابینت دارند. به عنوان مثال اگر پریز توکار ما مانند پریز آسانسوری ، استوانه ای شکل باشد به فضای بیشتری از لحاظ طولی داخل کابینت نیاز داشته اما اگر مستطیلی باشد عرض بیشتری را اشغال می کند.

پریز توکار کابینت آشپزخانه

ضرورت نصب پریز توکار کابینت

برای استفاده از پریز توکار نیاز داریم که یک پریز معمولی یا روکار را داخل کابینت قرار دهیم. در نظر داشته باشید که حداقل فاصله ی استاندارد میان دو پریز به اندازه ی طول سیم پریز توکار است. این مورد را نیز باید به هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه رعایت کنیم.

تناسب رنگ پریز توکار و چیدمان آشپزخانه

برای خرید پریز توکار عجله نکنید زیرا انواع مدل های آن در رنگ های مختلفی از جمله مشکی، طلایی و سیلور به بازار عرضه شده اند. بدون شک هماهنگی آن ها با رنگ کابینت می تواند در زیبا و مدرن جلوه دادن محیط تاثیر گذار باشد. پس پیشنهاد می کنیم که با توجه به رنگ صفحه ی پیشخوان کابینت مدلی مناسب را انتخاب کنید.

نصب پریز توکار کابینت با پورت usb

در طراحی برخی از مدل های موجود در بازار پورت usb تعبیه شده که به ما امکان شارژ انواع لوازم برقی مانند گوشی موبایل را بدون نیاز به آداپتور می دهد (مشابه پریز کابینت آشپزخانه فیت سیلور). از آنجا که اکثر لوازم برقی با استفاده از پورت یو اس بی شارژ می شوند این ویژگی مزیت قابل توجهی به شمار می رود.

پریزهای برق مورد نیاز در آشپزخانه

پریزهای برق مورد نیاز در آشپزخانه  موارد زیر است :

پریزهای مورد نیاز آشپزخانه

1 . پریز لباسشویی

در پشت محل قرار گیری لباسشویی با فاصله رعایت شده و قابل دسترسی

2 . پریز ظرفشویی

در پشت محل قرار گیری ظرفشویی با فاصله رعایت شده و قابل دسترسی

3 . پریز اجاق گاز

در زیر صفحه ای ک گاز رومیزی بر روی آن قرار دارد با فاصله رعایت شده و قابل دسترسی

4 . پریز یخچال

در پشتم حل قرار گیری یخچال فیریزر با فاصله رعایت شده و قابل دسترسی

5 . پریز فریزر

در پشت فیریزر در اتفاعی که به راحتی در دسترس باشد.

6 . پریز پکیج

با فاصله مناسب از مسیر لوله ها و در زیر پکیج قرار می‌گیرد.

7 . پریز هود

معمولا در قسمت بالایی کابینت تعبیه می‌شود.

8 . پریز لوازم رومیزی آشپزخانه

مثل تستر ، چرخ گوشت و … پریز توکار کابینت با پورت USB گزینه مناسبی است.

اما چه بهتر که با پیریز های روکار کابینت بتوانیم با یک منشا نیرو چندین وسیله را به برق اتصال دهیم.


مقالات مرتبط :

1 . آموزش نصب کلید پریز روکار

2 . دلایل اتصالی برق ساختمان

3 . مشکلات برقی ساختمان


در این مطلب از مجله ویرالایتینگ به موضوع آموزش نصب پریز توکار آشپزخانه می‌پردازیم. مجموعه ویرا لایتینگ با ارائه انواع کلید و پریز با برند اختصاصی ویرا، در تلاش بوده تا نیاز کاربران را در این زمینه به طور کامل برطرف نماید. محصولات ویرا دارای ضمانت بوده و ما در این مجموعه رضایتمندی مشتری را هدف اصلی خود قرار داده ایم. شما می‌توانید برای خرید با پیریز های روکار کابینت به سایت ویرا لایتینگ مراجه فرمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *