بدون دسته

روش های ساخت کلید لمسی

روش های ساخت کلید لمسی

در این مطلب از مجله ویرالایتینگ قصد داریم که روش های ساخت کلید لمسی را برای شما عزیزان بیان کنیم برای دریافت اصلاعات بیشتر ما را تا پایان همراهی کنید. در ضمن برای مشاهده و خرید انواع کلید پریز ویرا می‌توانید از فروشگاه ویرالایتینگ اقدام نمایید.

روش های ساخت کلید لمسی

نسل جدیدی از کلیدهای الکترونیکی کلیدهای لمسی می‌باشند که این کلیدها به وسیله تماس فیزیکی با آن‌ها فعال شده و اغلب این تماس فیزیکی از طریق انسان می‌باشد. کلیدهای لمسی کاربردهای زیادی دارند که از جمله این کاربردها می‌توان به کاربرد در آسانسور و ترمینال‌های کامپیوتر و یا گوشی‌های تلفن همراه و … را نام برد. لازم به ذکر است که بگوییم که انواع مختلفی از کلیدهای لمسی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای کاربردهای متفاوتی می‌باشند. شیوه راه اندازی و نصب کلیدهای لمسی درست شبیه به اجرای کلیدهای معمولی می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که نصب آن بسیار ساده و راحت است. یکی دیگر از امکانات کلید لمسی قابلیت کنترل راحت از راه دور بوسیله‌ی گوشی تلفن همراه می‌باشد.

کلیدهای لمسی خازنی

کلیدهای لمسی خازنی نوع خاصی از کلیدهای لمسی می باشند که تنها به یک الکترود نیاز دارند تا عمل کنند. اغلب این الکترود پشت یک متریال غیرهادی مثل پلاستیک، چوب ، شیشه جایگذاری می شود. کلیدهای لمسی خازنی با استفاده از شارژ الکتریکی تولید شده است به واسطه لمس کلید توسط انسان، کار می کنند. این کلید شارژ و دشارژ می شود تا تغییرات ظرفیت خازن را شناسایی کند. بنابراین زمانی که یک شخص کلید را لمس می کند، ظرفیت خازن افزایش می یابد و بنابراین کلید، ورودی دریافت شده از اپراتور انسانی را شناسایی می کند. کلید های لمسی خازنی ب علاوه می توانند به عنوان سنسورهای مجاورتی کوتاه برد استفاده شوند.

کلیدهای لمسی مقاومتی

کلیدهای لمسی مقاومتی برخلاف کلیدهای لمسی خازنی ، این کلیدها ورودی را به واسطه شارژ الکتریکی دریافت نمی کنند. بلکه مکانیزم فعالیت این کلید ها متاثر از دو الکترود جایگذاری شده در آن هاست که با یک دیگر در تماس می باشند . این دو الکترود میزان مقاومت بین دو قطعه فلز را کاهش می دهند و سپس به کلید لمسی مقاومتی اجازه داده می شود که عمل کند. کلید های لمسی مقاومتی، کمتر از کلیدهای لمسی خازنی متداولند اگرچه که کماکان از آن ها برای بسیاری از مصارف تجاری و صنعتی استفاده می شود.

کلیدهای لمسی پیزوالکتریک

نوع دیگر کلید های لمسی، کلید لمسی پیزوالکتریک می باشند. این کلید ها برمبنای رفتار سرامیک های پیزوالکتریک طراحی شده که معمولا پشت یک سطح صاف ساخته می شوند. کلیدهای لمسی پیزوالکتریک از واسطه ها به صورت مجازی با هر نوع متریالی پشتیبانی می کنند. آن ها می توانند حتی به عنوان یک محرک عمل کنند، قابلیتی که برای کلیدهای لمسی خازنی و مقاومتی امکان پذیر نیست.

این کلید ها دارای معایب و مزایایی می باشند، کلید لمسی خازنی می تواند برای یک کاربری مناسب عمل کند و اما کلید لمسی مقاومتی برای یک کاربری دیگر … مهم این است که شما بدانید در هر زمان از چه کلیدی استفاده کنید.


مطالب مرتبط :

1 . کلید پریز هوشمند

2 . انواع کلید لمسی

3 . عملکرد پریز هوشمند


در این مطلب از مجله ویرالایتینگ به موضوع ساخت کلید لمسی پرداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. در اسرع وقت به تما سوالات شما پاسخ داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *